اخبار خاورمیانه آسیا- اقیانوسیه آفریقا اروپا آمریکا جامعه هنر کسب و کار ورزش
ایران سیاسی اقتصاد انرژی انرژی هسته ای فرهنگ دفاع ورزش
10 دقیقه یک سوال ساده را نشان می دهد آفریقای امروز بازار گربه ها و سگ ها تقسیم بندی اقتصادی چهره به چهره به طور خلاصه بینش IRAN IRAN TECH IRAN TODAY
#
اسنادی که به تازگی از طبقه بندی خارج شده اند نشان می دهد که دولت بریتانیا برای مدت طولانی یک کمپین تبلیغاتی مخفیانه برای ایجاد تفرقه بین روسیه شوروی و متحدان مسلمانش با استفاده از گزارش های اخبار جعلی و ترویج احساسات ضد مسکو انجام داده است.
این اسناد که توسط گاردین گزارش شده است، بر یک کمپین «تبلیغات سیاه» از اواسط دهه 1950 تا اواخر دهه 1970 تأکید می کند که عمدتاً کشورهای آفریقایی، خاورمیانه و بخش هایی از آسیا را با اخبار نادرستی هدف قرار می دهد که در نهایت قصد انتشار افکار رادیکال درباره شوروی را داشتند. روسیه.
این کمپین که توسط دپارتمان تحقیقات اطلاعات بریتانیا (IRD) رهبری می‌شود، پس از جنگ جهانی دوم به عنوان پاسخی به تبلیغات ادعایی شوروی که بریتانیا را هدف قرار داده بود، تأسیس شد و با عملیات تبلیغاتی جنگ سیا هماهنگ شد.
این کارزار تبلیغاتی با هدف بی‌ثبات کردن دشمنان بریتانیا در طول جنگ سرد از طریق تحریک خشونت، حمایت از تنش‌های نژادی و تشویق نفرت نسبت به اسرائیل انجام شد.
این روزنامه انگلیسی نوشت: این کمپین گسترده تلاش کرد تا مسلمانان را علیه مسکو سوق دهد و گهگاه از تبلیغات ضد اسرائیلی برای واقعی جلوه دادن استفاده می کرد.
روری کورمک، کارشناس تاریخ براندازی و اطلاعاتی که هنگام تحقیق در مورد یک کتاب، به طور تصادفی با اسناد از طبقه بندی خارج شده مواجه شد، به گاردین گفت: «این نسخه ها از مهم ترین نسخه های دو دهه گذشته هستند.
اکنون کاملاً واضح است که بریتانیا بیش از آنچه مورخان تصور می‌کنند درگیر تبلیغات سیاه بوده و این تلاش‌ها بیشتر سیستمی، جاه‌طلبانه و توهین‌آمیز بوده است. علیرغم انکار رسمی، [این] بسیار فراتر از افشای اطلاعات نادرست شوروی بود.»
وی افزود: «بریتانیا به سادگی مطالبی را اختراع نکرد، همانطور که شوروی به طور سیستماتیک انجام می‌داد، بلکه قطعاً قصد داشت مخاطبان را فریب دهد تا پیام را منتقل کند.»
کورماک گفت تاکتیک اصلی به کار گرفته شده توسط IRD جعل بیانیه هایی بود که به نظر می رسید توسط آژانس های شوروی در آن زمان نوشته شده بود، از جمله نووستی، خبرگزاری دولتی شوروی.
در این گزارش آمده است که IRD بین سال‌های 1965 تا 1972 11 بیانیه از این قبیل جعل کرده است، از جمله یکی پس از جنگ 6 روزه 1967 بین اسرائیل و ائتلافی از کشورهای عربی، عمدتاً شامل اردن، سوریه و مصر، که طی آن رژیم اشغالگر به این کشور حمله کرد و آن را تصرف کرد. کرانه باختری، قدس، نوار غزه، بلندی های جولان و شبه جزیره سینا.
در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسکو و متحدان عربش در خاورمیانه، سازمان بریتانیایی ادبیاتی را ایجاد کرد که ادعا می‌کرد از سازمان‌های مسلمانی است که روسیه شوروی را مسئول اشغال اسرائیل می‌دانستند.
چرا ملت عرب در این زمان به این همه غم و اندوه و مصیبت مبتلا شده است؟ چرا نیروهای دلیر در جهاد توسط بت‌های شیطانی صهیونیست شکست خوردند؟… پاسخ [به راحتی] پیدا می‌شود… ما به سرعت از راه راست خارج می‌شویم، مسیری را دنبال می‌کنیم که کمونیست‌های ملحد برای ما انتخاب کرده‌اند. دین نوعی بیماری اجتماعی است.»
این اسناد همچنین نشان می‌دهد که سازمان بریتانیایی از مواد جعلی دیگر برای متهم کردن مسکو به عدم حمایت از گروه‌های ملی‌گرای مسلح فلسطینی در جنگ شش روزه استفاده کرده است.
IRD در سال 1977 تعطیل شد، اما بر اساس این گزارش، دولت بریتانیا تقریباً یک دهه دیگر عملیات مشابه اطلاعات نادرست را انجام داد.
همچنین می‌توانید به وب‌سایت پرس تی‌وی در آدرس‌های جایگزین زیر دسترسی داشته باشید:
www.presstv.ir
www.presstv.co.uk
IOS:
1. روی دکمه "اشتراک گذاری" در نوار پایین کلیک کنید
2. گزینه «افزودن به صفحه اصلی» را انتخاب کنید
3. روی «افزودن» در بالا کلیک کنید
اندروید :
1. روی دکمه "…" کلیک کنید
2. گزینه «افزودن به صفحه اصلی» را انتخاب کنید

source

توسط perfectmoment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.